Tento cyklistický okruh patrí k stredne náročným. Jeho trasa vedie po pravostrannom a ľavostrannom úseku Dunaja na juhovýchode Bratislavy. Z väčšej časti vedie po hrádzi mimo cestnej premávky, a preto je vhodný čiastočne aj pre deti. Začína sa pod mostom Lafranconi. Prvá polovica cesty je súčasťou Dunajskej cyklistickej trasy (001a), ktorá vedie z nemeckého Passau cez Viedeň a Bratislavu do Budapešti. Od mosta Lafranconi mierime po hrádzi, ktorá smeruje cez južný les približne 1,8 km. Za výškovou budovou areálu Incheba opúšťame hrádzu a prechádzame na Viedenskú cestu s pruhmi pre cyklistov. Smerujeme po nej medzi nábrežím po ľavej strane a historickým Sadom Janka Kráľa napravo.
Popod mosty
Po takmer jednom kilometri prídeme k bývalému lunaparku a starému parkovisku pod Starým mostom. Okolo momentálneho staveniska budeme pokračovať Klokočovou ulicou stále popri Dunaji. Hrádza postupne smeruje doprava kopírujúc prudký ohyb Dunaja pod Bratislavou. Po 1 500 metroch od Starého mosta prejdeme cez Prístavný most a ďalej míňame areál Ekonomickej univerzity. Zanedlho sa dostaneme na juhovýchodný okraj Petržalky. Prichádzame k štrkovni a k čističke odpadových vôd.
Najväčšia atrakcia
Postupne sa dostaneme na úroveň mestskej časti Rusovce, potom Čunovo. Pokračujeme odbočením z hrádze doľava k zdrži Hrušov. Z turistického aj vodohospodárskeho hľadiska je to momentálne najväčšia atrakcia tohto územia Bratislavy na juhovýchode. Ďalej míňame areál Vodných športov, dostávame sa ku galérii moderného umenia Danubiana, ktorý je postavený na umelom polostrove. Stále sa držíme na pravej strane zdrže a po ďalších 14 km prichádzame ku kompe pri obci Vojka nad Dunajom. Na internete si treba zistiť, či premáva alebo nie, pretože napríklad momentálne je v rekonštrukcii. Ak premáva, prejdeme ňou zdarma na druhú stranu Dunaja a dostaneme sa do Kyselice.
Severozápadný smer
Trasa pokračuje po Dunajskej cyklistickej ceste (001) severozápadným smerom. Po pravej strane môžeme pozorovať obec Báč, pri Čilistove minieme osobný prístav. Od Kyselice kopíruje hrádzu po vonkajšej strane odľahčovací kanál. Ponad kanál vedú od seba dosť vzdialené mostíky. Len tam, kde ich nájdeme, môžeme z hrádze na tejto strane zísť dolu. Po ďalších 12 km od Kyselice trasa prechádza okolo Hamuliakova a pokračuje okolo južného lesa. Zanedlho budeme vidieť rafinériu Slovnaft. Postupne prechádzame popri niekoľkých bufetoch, až sa dostaneme k športovému prístavu. Kilometer za ním odbočíme doľava k Malému Dunaju a po jeho prechode nám značkovanie pomôže nájsť nájazd pre cyklistov na Prístavný most. Po ňom prejdeme na ľavý breh Dunaja a známou trasou sa dostaneme opäť pod most Lafranconi.
Cyklokoalícia o hrádzi
Je výborné, že máme okolo Dunaja vybudované cyklotrasy, no k dokonalosti im ešte všeličo chýba. Tu sú dva názory odborníkov z OZ Cyklokoalícia:
Tomáš Peciar: Na hrádzi je to pre veľký počet ľudí často nebezpečnejšie ako v centre mesta. Chýbajú tam odstavné cyklopointy a značenia, a to sú veci, ktoré by mala robiť samospráva v spolupráci so súkromným sektorom – napríklad s majiteľmi bufetov a reštaurácií na hrádzi. Najväčším problémom ale je, ako sa na hrádzu dostať. V prvom rade treba vybudovať kvalitnú a prepojenú sieť cyklociest po meste aj so značením, aby sa na ňu ľudia vedeli dostať na bicykli už z domu, potom by nemuseli parkovať popri hrádzi a vyťahovať bicykle z auta.
Zora Pauliniová: Hoci jazda po hrádzi v tesnom dotyku dunajskej prírody (ramená a lužné lesy) ponúka skvelé možnosti, v porovnaní s podobnými trasami v Rakúsku sme sa zatiaľ nenaučili vyťažiť z územia čo najviac. Pozdĺž celej trasy nájdeme len málo náučných panelov či tabúľ, ktoré by informovali, čo je na území cenné a vtiahli cyklistov do priľahlých obcí so zaujímavými pamiatkami a pôvodnou architektúrou (Rusovce, Čunovo). Chýbajú odpočívadlá či vyhliadkové body, lepšie značenie, tabule ukazujúce jednoduché cviky na natiahnutie, prípadne kontajnery s možnosťou triedenia plastov, ktorých bufety na hrádzi vyprodukujú tony. Nenájdete tu ani cyklopointy, pozorovateľne, či dokonca vyhliadkové veže ako pri blízkom Neziderskom jazere, naopak sú tu „fascinujúce“ zákutia s hausbótmi, plotmi z tují a autá, ktoré si po hrádzi skracujú cestu. Hrádza a jej okolie by si zaslúžili dobudovanie infraštruktúry cyklotrias a zaujímavejšiu interpretáciu toho, čo všetko dunajská príroda ponúka…